Teknoloji

God of War Ragnarok inceleme! Bu oyunsa şimdiye kadar oynadıklarımız neydi?

Mükemmel bir oyunun devamını getirmek kolay bir iş değildir. Özgün üçlemede intikam peşinde acımasız bir karakter olan Kratos’u katı lakin güzel kalpli bir babaya çevirmek, intikamı için dünyayı yok etmeyi göze alan birinden oğluna hayatta kalmayı öğreten birine dönüştüğünü izlemek ve oğluyla bağlantısının gelişimini bana nazaran kusursuz bir biçimde oyunculara gösterebilmek kolay bir iş değildi. Lakin asıl sorumuz şu: Sony tıpkı şeyi bir kere daha yapabildi mi?

God of War Ragnarök 2018 yılında çıkan God of War’un devam oyunu. Birinci oyunda kendi isteği dışında ilahlarla savaşa giren Kratos oğluyla birlikte bir çok sorunun üstesinden gelmiş ve öykünün sonunda konutlarına dönmüştü. Fakat birinci oyunda isminden sıkça kelam edilen Ragnarok’un, yani İskandinav mitolojisindeki kıyametin habercisi olan Fimbulwinter yani büyük kış başlamıştır. Birinci oyundan sonra takip eden üç yıl boyunca Kratos ve Atreus vakitlerini hazırlanmaya ve Freya’dan kaçmaya harcarlar. Freya oğlu Baldur’un intikamını almak istemektedir ve Kratos ve Atreus’un peşini bırakmamaktadır. Kratos’un ise tek bir hedefi vardır. Atreus’u eğitmek tek başına hayatta kalmaya hazırlamak.

God of War Ragnarok’un giriş kısmı birinci oyunda olduğu üzere sakin ve birebir vakitte his yüklü olarak başlıyor ve giriş kısmı bize Atreus’un birinci oyunun akabinde ne kadar değişmiş bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor. Atreus artık kendi başına avlanabiliyor ve Kratos’un direktiflerine gereksinim duymadan yapması gereken şeyleri yapabiliyor. Ve küçük bir detay olarak burada bir şey görüyoruz. Atreus’la gurur duyan bir Kratos.

Ancak Atreus biraz başına buyruk bir karakter ve Kratos hala tam olarak oğluna nasıl davranmasını gerektiğini öğrenememiş biri. Atreus’u sevdiğini ve ona sahiden güvendiğini görüyoruz ancak kendisi bir Spartalı olduğu ve disiplinle büyüdüğü için oğlunu tıpkı halde yetiştirmekle onun istediği şeyleri yapmasına müsaade vermek ortasında kalıyor. Bu ikilem oyunda çok âlâ bir halde işlenmiş. Gerek kıssa olarak olsun, gerek karakterlerin animasyonları olarak olsun bütün hisleri insanı içine çeken bir sinema izler üzere izliyoruz.

Oynanışa gelirsek. Oynanış “Bir şey bozuk değilse tamir etmeye çalışma” kelamının beden bulmuş hali üzere. Oynanış birinci oyunla çok emsal, lakin küçük dokunuşlarla farkını ortaya koyuyor. Gezinme ile başlarsak Kratos eskisinden daha seri hareket ediyor. Birinci oyundaki üzere duvarlarlar ve zincirler hala mevcut fakat artık aşikâr yükseklikteki duvarlara Blades of Chaos ile süratli bir halde tırmanıp duvarlardan inebiliyorsunuz ve duvardan duvara atlayabiliyorsunuz. God of War 3’ten aşina olduğumuz bir mekanik olan zincirle sallanarak mahzurları de aşabiliyoruz. Yani yepyeni seri ile yeni seri mekaniklerinin hoş bir birleşimi mevcut. Tabi bu hareketleri istediğimiz üzere değil yalnızca belli ve işaretli yerlerde yapabiliyorsunuz. İşaretlere gelirsek birinci oyunda olduğu üzere tırmanabileceğimiz, zincir atabileceğimiz, kırabileceğimiz vb. yerler daima işaretlenmiş durumda. Yani oyunda nerede neyi yapabileceğinize dair bir sorun yaşamıyorsunuz. Bu üslup bir oyunu birinci kere oynayacaklar zorlanmadan oyun mekaniklerini kavrayabiliyor.

Savaş mekaniklerine gelirsek. Savaş mekanikleri birinci oyunun öykü ve animasyonlardan sonra en güçlü yanıydı. Bunu söylemek çok hoş zira God ofWarRagnarok da birebir halde çok güçlü bir savaş sistemine sahip. Bunun sebebi de birinci oyunla neredeyse birebir savaş mekaniklerine sahip olması. Şayet birinci oyunu oynayıp bitirdiyseniz bu oyunda hiç zorlanmayacaksınız. Benim üzere bu oyun çıkmadan evvel birinci oyunu oynadıysanız güya birebir oyunu oynamaya devam ediyormuş üzere bile hissedebilirsiniz. Oyunun tek eleştirilebilecek yanı bu olabilirdi zira doğal olarak yeni bir oyunda beşerler yeni bir oynanış bekleyebilir. Lakin Sony tıpkı gezinme mekaniklerinde olduğu üzere savaş mekaniklerinde de küçük dokunuşlar yapmış.

Artık savaşlar tek bir alanda değil birden fazla katlı alanlarda yapılıyor. Yani katlar ortasında hareket edebiliyor ve üst katlardan alt katlara atlayarak güçlü akınlar yapabiliyorsunuz. İkinci kattan baltayla atlayarak 5 kişinin ortasına dalmak nitekim anlatılamaz bir tecrübe. Ayrıyeten oyunda Blades of Chaos daha etkin bir rol oynuyor demiştik. Katlar ortasında Blades of Chaos ile geçiş yapabiliyorsunuz. Yani savaşlar artık çok daha seri. Unutmadan kalkanlar da elden geçirilmiş. İki çeşit kalkanımız var. Birincisi parry yani blok mekaniğini kullanan ve son saniyede düşman akınlarına blok atarak güç toplayabildiğiniz kalkanlar, ikincisi de blok tuşuna basılı tutarak güç toplayabildiğiniz boyut olarak daha büyük kalkanlar. Bunları standart olarak L1 tuşu ile kullanabiliyorsunuz ve L1’e çift basarsanız biriken gücünüzü kullanabiliyorsunuz.

Düşmanların kimi ataklarında sarı, kırmızı ya da mavi ihtar halkaları görülebiliyor. Sarı ihtar şayet yanlışsız vakitte bloklamazsanız bloğunuzu bozup sizi ikinci atağa açık bırakan ataklar, kırmızılar bloklanamayan ataklar, maviler de L1 tuşuna çift basarak kalkanınız ile bozabileceğiniz ataklar olarak ayrılıyor. Düşmanlarımız çok çeşitli. Her dünyanın kendine has yaratıkları ya da tıpkı yaratıkların bulundukları dünyaya adaptasyon sağlamış versiyonları mevcut.

Oyunda ziyaret ettiğiniz diyarlar birbirinden çok farklı. Fimbulwinter sebebiyle kimileri kar fırtınalarıyla kaplı, kimileri daha sıcak, kimileri daha istikrarsız. Fimbulwinter her diyarı farklı bir biçimde etkiliyor fakat en çok etkilenen diyar Midgard. Midgard büsbütün kar ve buzla kaplı ve maceramıza bu diyarda başlıyoruz. Kıssa ilerledikçe öteki diyarları da ziyaret ediyoruz.

Grafikler hakkında çok uzun konuşmaya gerek yok. God of War Ragnarok PS5’in gücünü rahatlıkla gösteren bir oyun. Oyunda iki grafik seçeneği mevcut. Biri kalite odaklı başkası de performans odaklı seçenek. Farkı şu: Kalite odaklı modda en yüksek kalitede modeller, kaplamalar ve efektler kullanılıyor. Grafikler çok keskin ve isminde da olduğu üzere çok kaliteli. Bu modda oyun 30 fps suratında çalışıyor. Performans modunda ise oyunun grafik ayarları biraz düşürülerek sabit 60 fps suratında oyunu oynuyorsunuz. Benim tercihim performans modundan yana oldu zira 60 fps suratına alışan birinin 30’a geri dönmesi biraz güç oluyor. Oyun esasen bir evvelkinden daha seri bir oynanışa sahip olduğu için farkı çok hissetmiyorsunuz. Tabi bu benim her bir hoş görüntü gördüğümde kalite moduna geçerek grafiklerin ve Dokuz diyarın tadını çıkarmama pürüz olmadı.

God of War Ragnarok en düzgün arkadaşınızla yıllar sonra tekrar buluşmak üzere. Güya hiç yollarınız ayrılmamış ve kaldığınız yerden devam ediyorsunuz üzere hissettiriyor. Tehlikeye girmeden, çok şey değiştirmeden esasen kusursuz olan bir şeyi daha da yeterli hale getirmek her yiğidin harcı değildir. Bu sebeple God of War Ragnarok 2022 yılının en uygun oyunları ortasında yerini alıyor.

10/10 – Mükemmel

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Cem Kotan - Kartal evden eve nakliyat - İstanbul eşya depolama şirketleri - Bursa bulaşık makinası servisi - https://basitpara.com/