Yeni GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ve NVIDIA Studio Güncellemeleri Yapay Zeka İhtilalini Hızlandırıyor
Yeni kuşak ışın izleme ve Tensör Çekirdekleri ile çift AV1 NVIDIA kodlayıcılar, 3D, görüntü yapımı, canlı akış, oyun modlama ve daha fazlası için yeni araçlara güç veriyor.
İçerik oluşturma gibisi görülmemiş bir süratle gelişiyor. İster hoş bir sanat yapıtını şekillendiren bir 3D sanatkarı, isterse bir sonraki hit TikTok’unu düzenleyen istekli bir Influencer olsun, dünya çapında 110 milyondan fazla içerik üreticisi dizüstü ve masaüstü bilgisayarlarda içerik oluşturuyor.
NVIDIA Studio, yeni GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar, 110 RTX hızlandırmalı uygulamalar, Stüdyo yazılım paketi, doğrulanmış sistemler, içerik oluşturucular için özel Stüdyo Şoförleri ve sanatkarların içeriklerini hayal güçlerinin suratında yaratmalarına yardımcı olacak yazılım geliştirme kitleri ile içerik üreticilerini destekliyor.
NVIDIA GTC açılış konuşması sırasında sergilenen yeni GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ve ultra verimli NVIDIA Ada Lovelace mimarisiyle desteklenen inanılmaz AI araçları, içerik oluşturmayı hiç olmadığı kadar süratli ve kolay hale getiriyor.
Yeni GeForce RTX 4090, performansta büyük bir artış, üçüncü kuşak RT Çekirdekleri, dördüncü jenerasyon Tensör Çekirdekleri, sekizinci kuşak NVIDIA Çift AV1 Kodlayıcı ve 1 TB/s bant genişliğine ulaşabilen 24 GB Micron G6X belleğe sahip. GeForce RTX 4090, 3D sürece, yapay zeka ve görüntü dışa aktarmada GeForce RTX 3090 Ti’den 2 kata kadar daha süratlidir.
GeForce RTX 4080‘in 16 GB ve 12 GB olmak üzere iki çeşidi bulunuyor, böylelikle içerik oluşturucular projelerinin gereksinimlerine nazaran en uygun bellek kapasitesini seçebiliyor. RTX GeForce 4080 16GB, RTX 3080 Ti’den 1,5 kata kadar daha süratlidir.
GTC açılış konuşması, sanal işbirliği ve gerçek vakitli fotogerçekçi simülasyon için açık bir platform olan NVIDIA Omniverse’de yerleşik nefes kesici bir demo olan NVIDIA Racer RTX ile başladı. Demo, gerçek vakitli tam ışın izleme (saniyede 60 kare (FPS) 4K çözünürlükte, yeni DLSS 3 teknolojisi ile çalışan) ve hipergerçekçi fizik ile en son NVIDIA teknolojilerini sergiliyor.
Bu, dünyaların artık evvelce hazırlanmadığı, fizikî olarak gerçek ve külliyen gerçekçi simülasyonlardan oluştuğu yeni kuşak içerik oluşturma ve oyun geliştirme sürecinin temel planını oluşturuyor.
NVIDIA Studio blog serisinin bu özel içeriğinde Racer RTX’in üretimine derinlemesine dalabilirsiniz.
3D içerik oluşturuculara yönelik avantajlara ek olarak, RTX özellikli Portal’ı hazırlamak için de kullandığımız Omniverse uygulaması RTX Remix ile oyun mod ustaları için (PC oyun topluluğunun yaratıcıları) sihirli RTX ve AI araçlarını tanıttık. Kelam konusu mod Valve’in klasik hiti Portal için fiyatsız olarak indirilebiliyor.
Video düzenleyiciler ve canlı yayıncılar da bu teknolojilerimizden büyük bir dayanak alıyor. Yeni çift kodlayıcılar, görüntü dışa aktarma müddetlerini neredeyse yarıya indiriyor. Yayıncılar, AV1 kodlama dayanağı de dahil olmak üzere sekizinci kuşak NVIDIA Encoder ile kodlamaya dair avantajlar elde ediyor.
DaVinci Resolve’deki AI manzara oluşturucuları ve yeni görüntü düzenleme araçları üzere çığır açan AI teknolojisi, yeni bir yaratıcılık dalgasını başlatıyor. Suratın ötesine geçen GeForce RTX 4090 ve 4080 grafik kartları, evvelki kuşağa nazaran AI performansında 2 kata kadar artış sağlayarak AI ihtilalinde bir sonraki adıma güç veriyor.
GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ve DLSS 3, 3D sanatkarları için de performansta büyük artışlar sağlıyor. Böylelikle gerçek fizik ve gerçekçi gereçlerle, büsbütün ışın izlemeli ortamlarda, proxy’ler olmadan gerçek vakitli olarak ortam oluşturmak mümkün hale geliyor.
DLSS 3, ek kareler oluşturmak ve saniyedeki kare suratını değerli ölçüde artırmak için AI dayanaklı dördüncü jenerasyon RTX Tensör Çekirdeklerini ve GeForce RTX 40 Serisi GPU’lara özel yeni Optik Akış Hızlandırıcısını kullanıyor. Bu NVIDIA Omniverse, Unity ve Unreal Engine 5 üzere 3D uygulamalarda çalışanlar için imajlardaki pürüzsüzlüğü artırıyor ve hareketi hızlandırıyor.
NVIDIA Studio yazılım paketine dahil olan NVIDIA Omniverse, yaratıcılığı ve iş birliğini daha da ileri taşıyor. Yeni Omniverse uygulaması RTX Remix, oyun mod yapımcılarının eline yeni ve güçlü araçlar tutuşturuyor.
Her yıl milyarlarca oyun modunun indirilmesinden sorumlu olan oyun dünyasındaki milyonlarca içerik oluşturucu ve mod imalcisi, dünyanın en çok modlanan oyunlarından biri olan The Elder Scrolls III: Morrowind dahil olmak üzere DirectX 8 ve 9 oyun kitaplığını yine düzenlemek için bu uygulamayı kullanabiliyor. NVIDIA sanatkarları, test gayeli olarak DLSS 3 ve gelişmiş öğeler eşliğinde çarpıcı ışın izlemeli imajların yer aldığı bir Morrowind sahnesini güncelledi.
Tabii ki sihir manzarayı yakalamakla başlıyor. Tek bir tıklamayla Universal Scene Description formatında geometriyi, gereçleri, aydınlatmayı ve kamera açılarını yakalayabilirsiniz. Yapay zekadan güç alan doku araçları, üstün çözünürlük ve fizikî tabanlı gereçlerle öğeleri şimdiki hale getirebilirsiniz. Öğeleri Autodesk Maya, Blender ve daha fazlası için Omniverse Connectors kullanılarak gerçek vakitli olarak basitçe özelleştirebilirsiniz.
Mod imalcileri, Omniverse kontaklı uygulamalarda iş birliği yapabilir ve tüm oyunlardaki varlıkları değiştirmek için RTX Remix’teki değişiklikleri görüntüleyebilirler. RTX Remix, son teknoloji bir ışın izleyici, DLSS 3 ve daha fazlasını içeriyor. Böylelikle klasikleri inanılmaz grafiklerle yine tasarlamayı kolaylaştırıyor.
RTX modları mevcut modlarla birlikte çalışıyor. Yani Nexus Mods üzere sitelerdeki geniş içerik, göz kamaştırıcı RTX tesiriyle güncellenmeye hazır. RTX Remix kullanıma sunulduğunda haberdar olmak için şimdi kaydınızı yaptırın.
Bu yeni modlama platformunun sunduğu yetenekler, RTX ile Portal’ı hazırlamak için kullanıldı.
Portal hayranları, Steam’de RTX indirilebilir içerikli Portal‘ı istek listesine alarak Kasım ayında birinci RTX Remix modlu oyunu deneyimleyebilecekler.
GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ile görüntü üretimi kıymetli ölçüde hızlanıyor. Görüntülerin dışa aktarılmasını beklerken yaşanan duraklama hissi, dışa aktarma müddetlerini neredeyse yarıya indiren GeForce RTX 40 Serisinin yeni çift kodlayıcılarıyla değerli ölçüde azalıyor.
Çift kodlayıcılar, işi otomatik olarak çift çıkışa bölerek birlikte çalışabiliyor. Ayrıyeten etkileyici oyun görüntüler hazırlamak için GeForce Experience ve OBS Studio aracılığıyla gerçek vakitli olarak 8K, 60 FPS’ye kadar içerik kaydetmek mümkün hale geliyor.
Blackmagic Design’ın Adobe Premiere Pro için tanınan Voukoder eklentisi DaVinci Resolve ve Çin’in en düzgün görüntü düzenleme uygulaması Jianying, AV1 takviyesinin yanı sıra kodlama ön ayarları aracılığıyla ikili kodlayıcıyı aktifleştiriyor. Ekim ayında bu uygulamalar için çift kodlayıcı ve AV1 kullanılabilirliği hazır olacak. Ayrıyeten AV1’i aktifleştirmek için tanınan görüntü efekt uygulaması Notch ile, AV1’i ve çift kodlayıcıyı aktifleştirmek için Topaz ile birlikte çalışıyoruz.
Yapay Zeka araçları, görüntü çalışmalarının yapılma suratını değiştiriyor. Profesyoneller artık sıkıcı vazifeleri otomatikleştirebilirken, gelecek vadeden sinema üretimcileri çarçabuk şık efektler ekleyebiliyor. Rotoscoping – tipik olarak kare kare yapılan hareketli manzaranın bir kısmını vurgulama süreci – artık Blackmagic Design’ın DaVinci Resolve’sindeki AI takviyeli “Nesne Seçme Maskesi” aracıyla neredeyse anında yapılabiliyor. GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ile bu özellik, evvelki kuşağa nazaran %70 daha süratli oluyor.
Blackmagic Design yazılım geliştirme yöneticisi Rohit Gupta, “Yeni GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar, kullanıcılarımızın yapay zeka ve çift kodlamanın gücüyle görüntü üretme suratını artıracak ve çalışmalarını kısa müddette tamamlayacak” dedi
GeForce RTX 40 Serisi GPU’ları kullanan içerik oluşturucular, en düzgün görüntü düzenleme uygulamalarındaki mevcut entegrasyonlara yönelik hızlandırmalardan da yararlanıyor. GPU ile hızlandırılmış efektler ve kod çözme, proxy’lere muhtaçlık duymadan REDCINE-X PRO, DaVinci Resolve ve Adobe Premiere Pro’da gerçek vakitli olarak ultra yüksek çözünürlüklü RAW çekimlerle çalışmayı sağlayarak büyük oranda zaman tasarrufu yapılmasına imkan tanıyor.
Açık görüntü kodlama formatı AV1, H.264’ün yaklaşık yirmi yıl evvel piyasaya sürülmesinden bu yana kodlamadaki en büyük sıçramadır. GeForce RTX 40 Serisi, sekizinci jenerasyon NVIDIA görüntü kodlayıcısına, kısaca NVENC’E ve artık de AV1 takviyesine sahip.
Canlı yayıncılar için yeni AV1 kodlayıcı %40 daha uygun verimlilik sağlıyor. Bu, canlı yayınların %40 daha fazla bant genişliğine sahipmiş üzere görüneceği manasına geliyor ki bu durum manzara kalitesinde büyük bir artış demek. AV1 ayrıyeten yüksek dinamik aralık üzere gelişmiş özellikleri de destekliyor.
NVIDIA, yakın vakitte piyasaya sürülen HEVC ve HDR takviyesinin üzerine AV1’i eklemek için OBS Studio ile iş birliği yaptı. OBS ayrıyeten tüm NVIDIA GPU’lar için ek yükü %35 oranında azaltmak maksadıyla kodlama çizgilerini optimize ediyor. Yeni sürüm, ek olarak gürültü ve oda yankısının giderilmesinin yanı sıra sanal art planda iyileştirmeler de dahil olmak üzere güncellenmiş NVIDIA Yayın efektlerini içerecek.
AV1 ile uçtan uca canlı yayınları aktifleştirmek için Discord ile de çalıştık. Yılın ilerleyen vakitlerinde yayınlanacak güncellemeyle Discord, kullanıcılarının oyun, okul çalışmaları yahut arkadaşlarla sohbet için ekran paylaşımını kıymetli ölçüde uygunlaştırmak üzere AV1’in kullanımını destekleyecek.
AV1’in dağıtımını geliştiriciler açısından meselesiz hale getirmek için NVIDIA, Ekim ayında NVIDIA Görüntü Codec SDK 12‘yi kullanıma sunuyor. Geliştiriciler ayrıyeten NVENC AV1’e direkt Microsoft Media Framework, Google Chrome ve Chromium ve FFMPEG üzerinden erişebilecekler.
Yayıncılara sağlanan avantajlar, GeForce RTX 40 Serisi GPU’larda AV1 kodlamasının ötesine geçiyor. NVIDIA Broadcast’e güç veren SDK’ların geliştiricilerin kullanımına sunulmasıyla Logitech, Corsair ve Elgato aygıtları için mahallî özellik dayanağı yahut OBS ve Notch yazılımında gelişmiş iş akışları sağlanacak. NVIDIA, GTC’de AI takviyeli yeni efektleri de güncelledi ve tanıttı:
Popüler Sanal Art Plan özelliği artık süreksiz bilgiler içeriyor, bu nedenle art plandaki rastgele objeler artık manzaraya girip çıkarak dikkat dağıtıcı ögeler oluşturmayacak. Özellik OBS Studio’nun bir sonraki sürümünde mevcut olacak.
Yüz Tabiri Kestirimi, uygulamaların en kolay web kameralarıyla bile yüz tabirlerini yanlışsız formda izlemesine imkan tanıyan yeni bir özellik. Bu VTuber’lar için son derece yararlı olan özellik VTube Studio’nun sonraki sürümünde yer alacak.
Eye Contact, podcast yayıncıları üzere içerik oluşturucuların direkt kameraya bakıyormuş üzere görünmelerine imkan tanıyor. Özellik kullanıcı senaryo okurken yahut sohbet penceresinde izleyicilerle etkileşim kurmak için diğer tarafa bakarken epey kullanışlı bir özellik.
Yaratıcı direktör Gabriele Leone liderliğindeki global NVIDIAN grubu, GeForce RTX 40 Serisi GPU’ların mümkün kıldığı teknolojik gelişmeleri sergilemek için çarpıcı bir teknoloji demosu olan Racer RTX’i oluşturdu.
Leone ve grubu, büsbütün oynanabilir, fizik tabanlı Marbles at Night RTX demosunu hazırlamak için yola çıktı. Gelişmiş GPU performansı ve NVIDIA Omniverse’deki çığır açan gelişmelerle Racer RTX, kullanıcının farklı sanal alan ortamlarını keşfetmesine imkan tanıyarak sanatkarların yaratabileceği harika 3D dünyaları vurguluyor.
“Demo, neredeyse her şeyin simüle edildiği yeni jenerasyon içeriğin nasıl yaratılabileceğine ışık tutuyor” dedi Leone. “Yakında aydınlatma dizaynına gerek kalmayacak. İnanılmaz derecede güçlü GeForce RTX 40 Serisi GPU’ların yardımıyla içerik büsbütün simüle edilecek.”
Omniverse gerçek vakitli düzenleyici, projedeki sanatkarlara ışık oluşturma, malzemeler tasarlama, donanım fiziği, öğeleri ayarlama ve güncellemeleri anında görme yeteneği sundu. Böylelikle objeleri hareket ettirdiler, yeni geometriler eklediler, yüzey tiplerini değiştirdiler ve fizik motorunda ince ayar yaptılar.
Geleneksel vektörlere dayalı iş akışında, düzeylerin ve aydınlatmanın planlanması gerekir. Tipik bir sanat ortamında ise birebir anda sırf bir kişi birebir seviyede çalışabilir. Bu da yaratım sürecini büyük ölçüde yavaşlatan yinelemelere yol açar. Tüm bu zorluklar Omniverse ile aşıldı.
Davranışları benzetmek de içerik oluşturucular için karmaşık ve elle yapılan bir süreçtir. Leone, NVIDIA MDL tabanlı materyalleri kullanarak Omniverse’de PhysX‘i açtı ve her yüzey ve objeyi, gerçek hayatta olduğu üzere davranmaları için otomatik olarak dokulandırarak modelledi. Örneğin bir beyzbol topuna çarptığınızda yuvarlanır ve momentumunu kaybedene kadar başka objelerle etkileşime girer.
GeForce RTX 40 Serisi GPU’lar ve DLSS 3 ile çalışmak, takımın yarattıkları dünyayı 4K 60FPS’de, GeForce RTX 3090 Ti’nin sunabildiği FPS’in 4 katı olan büsbütün ışın izlemeli bir görünüm portu aracılığıyla değiştirebileceği manasına geliyordu.
Üstelik grup işe daha yeni başlıyor. Racer RTX demosu geliştiriciler ve dizayncılar için Kasım ayında indirilebilecek, keşfedilebilecek ve ince ayar yapılabilecek. Omniverse’i piyasaya çıkmadan önce tanıyın.
NVIDIA Studio platformu için AI ve GPU hızlandırmayla gelen tüm bu şaşırtan gelişmelerle, oyuncular, 3D sanatkarları, görüntü editörleri ve canlı yayıncılar için yükseltme yapmanın tam vakti. Her savaşta test edilen NVIDIA Studio Şoförleri, rastgele bir içerik oluşturucunun profesyonel üzere hissetmesine yardımcı oluyor. Eylül ayı şoförünü buradan indirebilirsiniz.